Niets is wat het lijkt; volg je intuïtie en let op de wegwijzers

Voor de lezers van Gewoon-spiritualiteit is het bekend dat Kaypacha het jaar 2017 benoemt als “het jaar van de onthullingen, het jaar van het einde van de illusies”. Alles wat niet klopte in het patriarchale, het mannelijk gedomineerde systeem, waar we de afgelopen duizenden jaren op aarde in hebben geleefd, komt nu aan de oppervlakte.

Vanuit een ander perspectief wil ik daar ook op ingaan. De essentie is dat alles wat we denken dat is, niet is. En dat gaat veel verder dan wat we feitelijk denken. Of misschien zou ik moeten zeggen dat we juist het denken vanuit de de linker hersenhelft. compleet zouden mogen loslaten.

 

 

Schilderij “Upside down’ van Arja Leenders gemaakt voor mijn kosmische roman ‘De Holist’ die deze nazomer uitkomt

 

 

 

Het denken in de linker hersenhelft is uitsluitend gebaseerd op geloofsovertuigingen. En die geloofsovertuigingen hebben we niet alleen meegekregen via onze opvoeding en de maatschappij met haar regels en wetten; er is een collectief bewustzijn, waarin er programma’s werkzaam zijn die via een gelaagd en complex netwerk onze linker hersenhelft allerlei zaken doen geloven die de mens in werkelijkheid weghouden van zijn oorspronkelijke, goddelijke essentie.

“Kun je voorbeelden noemen?” zullen velen vragen. Ja, meerdere voorbeelden. Ik noem er nu één. In ons bewustzijnsveld bestaat het denken dat we drie keer per dag zouden moeten eten en het liefst zo precies mogelijk volgens ‘de schijf van vijf’. Dat is een zeer hardnekkig programma dat loopt via ons collectief bewustzijn en dat verankerd is in onze linker hersenhelft. En als we dat eenmaal denken, wordt het als een holografische projectie in onze werkelijkheid neergezet. Dus als we denken dat het zo is, zal de reguliere wetenschap vanuit datzelfde programma alles ook zo bevestigen. Want zo simpel werkt energie.

Maar in werkelijkheid kunnen we ons op een ander bewustzijnsveld afstemmen, waarin eten niet of in veel mindere mate nodig is. Want eten -en zeker ons moderne eten met koolhydraatrijk, bespoten en bewerkt voedsel- kost ons juist heel veel energie in plaats van dat het energie oplevert.

Niet eten, vasten, brengt ons veel meer voordelen dan we denken. Het herstelt ons immuunsysteem, het muteert onze insulineverbranding -het insulinemetabolisme leidt tot insuline-residentie, diabetes hoge bloeddruk, te veel ongezonde vetten, obesitas- in een vetmetabolisme, waarbij we meer groeihormonen produceren die onze gezondheid bevorderen en ziektes tegengaan. Dat je minder energie zou krijgen van vasten, is een fabel die ook afkomstig is uit de geloofsovertuigingen van het collectieve bewustzijn verankerd in de linker hersenhelft. Waarschijnlijk is het andersom; je krijgt van vasten meer energie, Je helderheid neemt sterk toe, evenals je spiritueel bewustzijn. Arjan Bos van Earth Matters heeft een eigen ervaring gedeeld over 40 dagen vasten op water.

Betekent dat ik ook alleen maar vast? Nee! Ten eerste ben ik behoorlijk mager. En ik vind lekker eten buitengewoon aangenaam, onderhoudend en sociaal. Ik ben ook een goede kok van vooral Italiaans eten. Dus op aarde mogen we ook genieten. Wat ik wel regelmatig doe is ‘intermittent fasting’, vasten met tussenpozen. Ik eet dan gedurende 16 tot 18 uren niet, waarbij het lichaam de kans krijgt om een reset uit te oefenen, en dan eet ik in 6 tot 8 uur 2 maaltijden. En daar voel ik me uitstekend bij.

Wat in mijn visie zo cruciaal is, dat er ‘innerlijk weten’ is om alles af te leren wat we geleerd hebben. Dit is voor velen lastig te accepteren, omdat we ons juist zo hechten aan wat we geleerd hebben, omdat deze aangeleerde dingen zekerheid in het leven geven. Als we inzien dat het gaat om een schijnbare zekerheid, dan wordt het misschien makkelijker om het te transformeren naar nieuwe mogelijkheden, naar een ander bewustzijnsveld.

Wat is al dan niet goed om op het pad van onze zielsbestemming te blijven? In mijn visie is het essentieel om naar je eigen intuïtie, je ‘innerlijk weten’ te luisteren, ook al krijg je stemmetjes door vanuit je linker hersenhelft die daarmee in strijd zijn. Jouw ‘innerlijk weten’ is zoveel wijzer en intelligenter dan alles wat we hier geleerd hebben op aarde. Echt waar! En vervolgens kun je letten op de wegwijzers die zich dagelijks vele malen voordoen. Terwijl ik dit aan het voelen ben voor mijzelf, vliegt er een vogel langs mijn balkon. Een wegwijzer die symboliseert dat het erom gaat dat we ons bevrijden uit het juk van deze krankzinnige wereld. Let op alle wegwijzers, want alles in het scheppingsveld is met elkaar verbonden om ons, bezielde mensen, de grote meesters van het universum, bij te staan om vanuit kracht en liefde de overgang naar het nieuwe paradigma mogelijk te maken.

Dus laten we gaan voor ‘downside-up”

 

 

7 gedachten over “Niets is wat het lijkt; volg je intuïtie en let op de wegwijzers

  1. Mieke

    Prachtig stuk om te lezen, en helemaal herkenbaar….overtuigingen dienen om te onderzoeken bij onszelf: ‘ klopt dit wel voor mezelf vb ‘….prachtig ook het voorbeeld te lezen rond ‘ je moet drie keer per dag eten…neen hoor, je moet vijf keer per dag eten…blablabla….’ Mijn lichaam voelt perfect wanneer het voeding vraagt, welke voeding mijn lichaam echt voedt en dat is heel individueel….ik hou van lekker eten, maar ik kan me ook best prima voelen met enkel water te drinken, een paar stukken fruit te eten….dus dat “moeten ” is er al enige tijd niet meer: ik moet helemaal niets, ik vertrouw op mijn innerlijke leiding, de wijsheid van mijn lichaam, mijn hart, mijn Ziel. En ik ervaar bijna onmiddellijk wanneer ik hier niet naar luister…voel ik me snel chagrijnig, en hier ben ik zelf de oorzaak van. Krachtig helder stuk, Namasté Aloha, so much love

  2. Mariël

    lieve Bob, zo herkenbaar, ook wat Arjan deed, ik heb ook gevast, wat me dat bracht, de een na andere verwondering, bewondering, had eerst via Bioresonantie ervaren dat ik Lyme heb, en wat ik zelf ervaar de Morgelions besmetting, na 5 jaar strugle, zoveel klachten, zoveel verwarring, zoveel pijn in gewrichten en en en
    en nu na verschillende kuren en ook zelf gemaakte kuren, tincturen, kruiden, via intuïtief voelen, en dan dat vasten, leefde van liters water met citroensap {heerlijk} Cayennepeper,en Ahornsiroop kruidenthee, ohw wonderlijk! verwonderlijk, was helemaal verbaast dat je zo lang zonder eten kon, en jah ik was overtuigd dat het eten wat we voorgeschoteld krijgen in supermarkten weinig voor ons lichaam “onze tempeltje” betekenen kan.
    werd dag na dag verbaasder, en voelde me heerlijk, energieker, in the flow……. zonder eten
    ik was ook erg verbaast dat ik helemaal geen honger had, geen trek in iets, geen snaai gedrag, geen drang naar koffie, of snoep/koek, of wijn, ik “was” gewoon, heerlijk geconneced, een soort van zweven, aanwezig zijn, als een ster in het Universum, en me niet druk makende over “hoe hoort het eigenlijk”
    En inderdaad door de weinige “Giftige’ STOFFEN TOT JE TE NEMEN, zie je helder, voel je helderder, hoor je zuiver, heel erg bijzonder om je al organen te voelen, te contacten in oneindige dankbaarheid, je lichaam te kunnen resetten, je hebt het allemaal zelf in de hand, ook je zelf-helend vermogen, yeah!
    in dankbaarheid, met heel veel Liefde 💞🌊🔥☸️🐚🐋🌱✨🏄🏽

  3. Joke

    Dank je Bob, mijn lichaam voelt ook perfect wat het wil doen en wil eten. En als ik er niet naar luister, geeft het meteen signalen. Alleen moet ik dan oppassen dat ik mezelf niet op mijn flikker geef, als ik niet geluisterd heb. Ik reset het dan met Emotioneel Freedom Techniek EFT en dat werkt meteen. Kennelijk had ik dat nodig op dat moment.

  4. Louise

    Hoi Bob, tja bewust vasten ben ik niet zo’n voorstander van, al helemaal niet op de manier zoals bv bij de Ramadan gebeurt, de hele dag geen eten en drinken,het lichaam raakt uitgeput , en als klap op de vuurpijl wordt het in een klap weer vol gestopt, totaal onverantwoord ……..Nou heb ik m’n hele leven met de medische wereld te maken gehad ook de alternatieve , en veel geleerd………in mijn eigen praktijk ook, helaas veel kanker patiënten …. Persoonlijk ben ik van mening dat wat we eten er minder toe doet, maar je gevoelens ,woede,frustratie’ enz opeten dat dat de grote boosdoener is om ziek te worden, helaas zijn er in mijn leven veel mensen overleden , tot zover…… Natuurlijk. isnaar je lichaam luisteren het best, maar dat doe ik altyd(..?) nee natuurlijk niet, anders was ik nu niet ziek, maar ook hier heb ik m’n lessen geleerd, wat betreft voeding…….ik ben geen emo eter, als ikniet lekker in m’n vel zit heb ik de neiging niet te eten.Als ik me daarin tegen heel goed voel denk ik niet eens aan eten, dan heb ik een rijk en vol gevoel van binnen……. Maar water en vet ( hersenen) hebben we echt iedere dag nodig….. in het begin van m’n burn-out moest ik naar de neuroloog voor een ruggeprik, dat voelde helemaal niet goed en ja alles ging mis , m’n lichaam wilde het niet en ik luisterde even niet…..daar ben ik een half jaar dood ziek van geweest,plat liggen….maarrrrrrr ik at wel 2 pakjes roomboter per week, kennelijk had m’n arme hoofd dat nodig…….ben gelijk weer over gestapt naar Holistische geneeskunde…..ik heb een team van Chinese artsen gelukkig…….maar om lichamelijk aan te sterken moest ik aan oma’s groenten soep dat heb ik een jaar gedaan en het ging steeds beter……. Dus ja, over voedsel kan je boeken vol schrijven…….maar het belangrijkste voedsel is ons geestelijk voedsel…….warme groet, Louise 🙏

  5. Mariette

    Boeiend, boeiend Bob wat je schrijft, in alle opzichten. Zowel wat betreft de programmering in ons brein, als ook het effect van vasten. Je zult vast eens van het ketogeen dieet hebben gehoord. Men start dit dieet met 2 dagen vasten zodat het brein op het spoor van de verhoging van de activiteit van het eigen immuunsysteem en de vetverbranding wordt gezet.
    Laat ik nu afgelopen weekend in het boek Eerlijke Geneeskunde van Julia Schopick het hoofdstuk over het ketogeen dieet hebben gelezen. Hoe heilzaam het is voor kinderen met epilepsie, die een giga verbetering ervaren door het lichaam in de ‘vast-stand’ te zetten. Bij 30% van de kinderen stoppen de insulten volledig door het dieet. De film First do no harm is een aanrader, ook wat betreft inzicht in de misleiding van het collectief denken door farmacie en medische wereld, via youtube te bekijken.
    Ook het werk van Dale Bredesen is in dit verband zeer de moeite waard. Hij boekt via o.a. dit dieet enorme resultaten met mensen bij het herstellen van dementie. Of David Perlmutter over het herstel van ons microbioom, waardoor herstel van veel aandoeningen plaats vindt.
    Een boeiend gesprek tussen beide heren is te zien in de volgende link:

Reageren mag hier:

